Bulkbelading en stortgoed
Een andere term voor bulkbelading is stortgoed en dit komt doordat het gestort wordt bij het laden van transport. Dit stortgoed wordt voornamelijk onderverdeeld in twee verschillende categorieën. Namelijk, natte bulk en droge bulk, deze worden allebei anders geladen en vervoert. Je spreekt bij natte bulk vooral over vloeistoffen zoals wijn, ruwe olie en plantaardige oliën. Dit wordt in de scheepvaart vooral vervoert met tankers en deze zijn kenmerkend aan de pijpleidingen die op het dek zitten. De tanker kan alle vloeistoffen eenvoudig opslaan in de tanks, die onderin het schip zitten. De gemiddelde tanker in Nederland kan ongeveer 4000 ton aan vloeistoffen vervoeren. Je kunt vergeleken met een vrachtwagen op deze manier veel geld besparen.
Droge bulk zijn goederen die niet per stuk verpakt worden, maar juist los in het ruim liggen. Steenkolen, ijzererts, fosfaten en suiker zijn allemaal droge bulk en dit wordt altijd gestort. Soms mag droge bulk niet nat worden en is het van belang dat het goed afgedekt wordt. Vooral bij het vervoeren met een schip, kunnen golven ervoor zorgen dat de vracht nat wordt. In de zeevaart worden ook veel deelladingen vervoert en je kunt hierbij denken aan schroot, cement en gips.
Laden en lossen op een efficiënte manier
Werk je in het transport (Logistiek)? Dan weet je dat alles snel moet gebeuren en dat er strakke planningen zijn. Alles moet soepel verlopen anders kom je te laat bij de klant en is deze ontevreden. Je wilt dat voorkomen en het efficiënt laden van schepen, vrachtwagens en treinen kan de oplossing zijn. Veel schepen moeten namelijk uren wachten, voordat ze kunnen beginnen met het laden van stortgoed. Dit komt doordat de bevrachters niet efficiënt laden en lossen en is dat verkeerd. Doordat je lang moet wachten, is er een grote kans dat je te laat bij de klant komt. In sommige gevallen kan het zijn dat je zelfs meerdere dagen moet wachten en dit kan nadelig zijn. Daarom moet laden en lossen op een efficiënte manier gebeuren, zodat niemand lang hoeft te wachten.
Het laden en lossen van een binnenvaartschip kan in sommige gevallen meerdere uren duren. Dit kan bij zeeschepen al snel oplopen tot meerdere dagen en dit komt gedeeltelijk door de apparatuur die gebruikt wordt. Je kunt met de juiste apparatuur het proces sneller laten gaan en een stuk beter. Je kunt via de website www.veenstratechnology.nl, hier meer over vinden en ze hebben een ruim assortiment. Dit assortiment bestaat uit Airslides, mobiele beladers, Positioneerders en beladingsbalgen. Het voordeel van deze aanbieder is dat alle apparatuur op maat kan worden gemaakt, dit helpt met het laden en lossen.
Recent Comments